Over mij

Mijn foto
Ik wil mijn werk graag goed doen. Kwaliteit van zorg toetsen aan het naleven van regels heeft misschien voordelen omdat je dan iets hebt om te 'meten'. Maar in mijn dagelijks werk loop ik in toenemende mate aan tegen het gevaar ervan: dat aan het eind van de rit het enige dat werkelijk telt de belangen van de zorgverlener zelf zijn. En wat is dan nog 'goed doen'? Vragen hierbij en ideeēn hierover genoeg - lees maar.

donderdag 16 december 2010

Hele hoge bergen centen; de adviezen van de stuurgroep

RUITENWISSERS

Jukeboxen
en wasmachines
koffiezetters
groentepletters
hakfabrieken
statistieken
nietmachines
welbelovers
flipperaars
en duikelaars

mixers
makkers
staakt uw wild geraas
door elkaar
gedraaide afstandselementen
hele hoge bergen centen
je kunt van nu af alles laten
je hoeft alleen maar dood te gaan de rest
doen al je automaten
en voor de tranen op mijn wangen
koop ik ruitenwissers


De moed is me even in de schoenen gezakt naar aanleiding van de brief van minister Schippers. En dat deed me denken aan een droevig liedje uit m'n jeugd.
Waar gaat het nou echt over?
Sterfte? Veiligheid?
Toe nou toch...
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten